Útvonalunk

A Térkép Magyarország-Románia-Bulgária-Törökország-Irán-Pakisztán-India-Sri Lanka-Thaiföld-Myanmar-Thaiföld-Malajzia-Brunei-Malajzia-Szingapúr-Indonézia-Ausztrália-Egyesült Arab Emírségek-Egyesült Királyság-Magyarország.

Erre járunk

2013. március 11-én hazaértem, fél évvel később Amanda is.
A Google szerint kb. 69000 km-t utaztam összesen.

Erre jártunk

2011
jún. 1.
 
Budapest
jún. 1.
 
Biharkeresztes
jún. 3.
 
Bukarest
jún. 4.
 
Tulcea
jún. 6.
 
Sfantu Gheorghe
jún. 9.
 
Vama Veche
jún. 11.
 
Burgas
jún. 14.
 
Istanbul
jún. 19.
 
Antalya
jún. 21.
 
Kabak
jún. 24.
 
Antalya
jún. 27.
 
Olympos
jún. 28.
 
Konya
júl. 1.
 
Cappadocia
júl. 3.
 
Sivas
júl. 4.
 
Kars
júl. 6.
 
Dogubayazit
júl. 7.
 
Gevaş
júl. 8.
 
Maku
júl. 9.
 
Tabriz
júl. 13.
 
Tehran
júl. 17.
 
Esfahan
júl. 20.
 
Shiraz
júl. 22.
 
Yazd
júl. 24.
 
Kerman & Kaluts
júl. 26.
 
Baluchistan
júl. 28.
 
Islamabad
júl. 30.
 
Lahore
aug. 1.
 
Amritsar
aug. 3.
 
McLeod Ganj
aug. 7.
 
Vashist (Manali)
aug. 13.
 
Chandigarh
aug. 15.
 
Dehra Dun
aug. 16.
 
Vipassana course
aug. 26.
 
Rishikesh
sep. 2.
 
Delhi
sep. 7.
 
Agra
sep. 10.
 
Mumbai
sep. 12.
 
Vagator
sep. 21.
 
Palolem
okt. 18.
 
Kovalam
okt. 25.
 
Kochi
okt. 27.
 
Bangalore
nov. 1.
 
Chennai
nov. 2.
 
Colombo
nov. 4.
 
Hikkaduwa
nov. 12.
 
Kandy
nov. 15.
 
Colombo
nov. 18.
 
Pattaya
nov. 22.
 
Bangkok
nov. 23.
 
Kanchanaburi
nov. 28.
 
Bangkok
dec. 4.
 
Yangon
dec. 7.
 
Nyaung U
dec. 9.
 
Nyaungshwe
dec. 12.
 
Kalaw
dec. 15.
 
Bangkok
dec. 20.
 
Kamala
dec. 25.
 
Bang Tao
2012
jan. 15.
 
Penang
jan. 18.
 
Bang Tao
ápr. 7.
 
Ton Sai Beach
ápr. 13.
 
Mueang Krabi
ápr. 14.
 
Pantai Cenang (Lankawi)
ápr. 22.
 
Georgetown (Penang)
ápr. 29.
 
Ipoh
ápr. 30.
 
Tanah Rata
máj. 4.
 
Perhentian islands
máj. 12.
 
Kuala Lumpur
máj. 16.
 
(Budapest)
máj. 24.
 
Kuala Lumpur
máj. 25.
 
Singapore
máj. 26.
 
Kuching
jún. 5.
 
Miri
jún. 11.
 
Mulu
jún. 16.
 
Miri
jún. 17.
 
Bandar Seri Bagawan
jún. 19.
 
Kota Kinabalu
jún. 21.
 
Sandakan
jún. 25.
 
Kota Kinabalu
jún. 30.
 
Kuala Lumpur
júl. 4.
 
Melaka
júl. 11.
 
Johor Bahru
júl. 14.
 
Singapore
júl. 15.
 
Jakarta
júl. 20.
 
Yogyakarta
júl. 25.
 
Bromo-Ijen vulkántúra
júl. 27.
 
Lovina
sep. 1.
 
Singgigi
sep. 2.
 
Gili Trawangan
sep. 6.
 
Kuta
sep. 12.
 
Darwin
sep. 18.
 
Katherine
sep. 19.
 
Daly Waters
sep. 20.
 
Mount Isa
sep. 21.
 
Mount Garnet
sep. 22.
 
Cairns
2013
feb. 11.
 
Townsville
feb. 14.
 
Brisbane
feb. 17.
 
Melbourne
feb. 23.
 
Sydney
feb. 27.
 
Dubai
már. 3.
 
London
már. 11.
 
Budapest

Kopottas Targonca 2012

If you don't understand this site please check the English version.

Pár alapvető információ:

2011. június elsején gondoltunk egyet, nyakunkba vettük a hátizsákunkat és elindultunk keletre. Eddig úgy tűnik, jó döntés volt :)

Ezek vagyunk mi

Külső feed

Nincs megjeleníthető elem

Kalandok Srí Lankán I

2011.12.26. 08:09 vdavid

Virág

Srí Lankáról nagyjából fogalmam sem volt, amikor kitaláltam, hogy megnézem. Az tudtam, hogy valahol Dél-Indiában leszek, Srí Lanka meg közel van oda, szóval miért is ne mennék. Annyi rémlett, hogy ez egy kis sziget, ahol polgárháború van vagy mi, és valószínűleg valami hasonló dolog lehet, mint India, hiszen közel van.

Nos elég sokat tévedtem. Való igaz, hogy Srí Lankán polgárháború volt az utóbbi 20 évben (A többségi szingalézek irtották a kisebbségi tamilokat), de ennek tavaly vége lett. Az ország pedig sokkal tisztább és egy picit fejlettebb, mint India. A háború némileg visszavetette a turizmust és ezáltal a gazdaságot, de egyre többen észreveszik, hogy már biztonságos az ország, és éveken belül biztosan dugig lesz turistával. Nem véletlenül, mert az ország nagyon szép: mivel sziget, ezért mindenütt tenger van körbe-körbe. Középen pedig nagy hegyek. A földrajzi adottságok pedig nagy éghajlati diverzitást adnak: nyugaton tuti beachek és meleg, délen szavanna, a sziget közepén pedig hatalmas dzsungel. Keleten rejtettebb, zegzugos tamil falvak, mindenfelé rengeteg kulturális hagyaték (buddhista templomok főleg), jó túraútvonalak, gyönyörű, változatos tájak, a híres cejloni teaültetvények (Srí Lanka = Cejlon), és egész évben szörfszezon: télen nyugaton, nyáron keleten. Mi kell még?

Én a fővárosba, Colomboba érkeztem. Egyből feltűnt, hogy az ország sokkal tisztább, mint India. Nem értem, miért, mert itt sincsenek kukák, akárcsak Indiában, de valahogy mégis sikerül tisztán tartaniuk az utcákat. Tényleg nem értem, hogy hogy csinálják.

Colombo

A belváros vegyes: a buszállomás környéke olyan, mint India: mindenfelé kis utcák, piac és árusok, kikötő és a buszok által generált fullasztó szmog. De 2 kilométerrel arrébb menő modern szállodák, politikai központ, felhőkarcolók, és persze a gyönyörű, pálmafás tengerpart. Meglepő a kontraszt, de összességében nekem nagyon pozitív volt Colombo. Én a városközpont közepén laktam, a szép és a csúnya rész határán, egy YMCA-ben (Young Men's Christian Association), ahol egy nagyon egyszerű, tiszta de sötét és lepukkant szobát kaptam. Igazából minden más lehetőség sokkal drágább volt, szóval nem volt választásom. Sokat sétálgattam a városban, és röviden annyit tudok mondani, hogy én valamiért beleszerettem, India után felüdülés volt a tisztaság, a felhőkarcolók, és valamiért úgy otthon éreztem magam. Szívesen visszamennék egyszer Colomboba.

Aztán pár nap után szedtem a sátorfámat, hogy továbbmenjek délnek és megnézzem azokat a híres Srí lankai beacheket. Hikkaduwára mentem le, ami név alapján nekem leginkább egy hawaii szigetet idéz, de valójában ez egy kis városka, kedvelt turistahely, sok mindenféle szálláslehetőséggel, India után meglepően sok fehéremberrel, pálmafákkal és gyönyörű tengerparttal. Kivettem egy szép szobát egy kis családi vendégház második emeletén, és itt is ragadtam több, mint egy hétre. A család nagyon aranyos volt, és összespanoltam egy kínai lánnyal, aki szintén itt szállt meg, sokat mesélt a kultúrájukról (vicces, hogy a kínai történelemóra szerint Kína megváltotta Tibetet azzal, hogy elfoglalták, a tibetiek pedig nagyon örülnek a kínai fennhatóságnak... Hm.) és megtanított főzni valami kínai kaját disznóból.

Híd

Béreltem motort és körberobogtam a környéket, hát lélegzetelállítóan szép helyek vannak. Hegyek-völgyek, teaültetvények, rizsföldek, fura gyümölcsök, sok folyó - helyenként függőhíddal, - olcsó ananász és kókusz mindenütt. Srí Lankán olyan érzésem volt, hogy a Paradicsimba kerültem, és hogy az a két és fél hét, amit a szigetre szántam, nagyon kevés lesz. Az is volt sajnos.

Rövid tartózkodásom alatt próbáltam sokat beszélgetni a helyiekkel, hogy hogy is volt ez a szingaléz-tamil háború (szingaléz csávó rövid válasza arra, hogy hogy is lett vége a háborúnak: "Hát, legyaktuk őket..."), milyen az életük, illetve hogy hogyan élték meg a 2004-es tsunamit, ami Srí Lankát is igen keményen érintette. Sok érdekes storyt hallottam emberektől, akiknek észlelvén a tsunamit, hirtelen dönteniük kellett, hogy akkor most a kissrácukat hozzák el az iskolából vagy a feleségüket a piacról, hogy felvigyék őket valami magas helyre, ahol nem lesz bajuk. Egy tsunami, mint kiderült, úgy néz ki, hogy

  1. Van a föld alatt egy nagy földrengés/vulkánkitörés/robbanás, ami miatt hatalmas víztömeg mozdul meg. Ezt még nem látod.
  2. Amit már látsz, az az, hogy a tenger visszahúzódik, de nagyon, általában ameddig a szem ellát, kilométereket. Ez nagyon izgalmas, ilyenkor a német turisták elindulnak befelé megnézni a partra vetett halakat, kagylót szedni meg ilyesmi.
  3. Ez az iménti állapot eltart pár percig, majd megjön a víz, egy nagy, 10-30 méteres hullám formájában (egy ötemeletes panelház kb. 15 méter magas), a kagylószedő német turisták nagy meglepetésére. R.I.P.
  4. Még két-három ilyen visszahúzódás-nagy hullám periódus lejátszódik a következő 1-másfél órában, hogy mindent igazán jól lezúzzon, aztán szép lassan visszamegy a víz a helyére és megállapodik.
Tsunami után

A leírás nem volt egészen precíz, mert pl. van, hogy a visszahúzódás egészen elmarad és egyből emelkedni kezd a vízszint, de Srí Lankán éppen ilyen volt, ahogy leírtam. Elég para lehet. A ház, ahol laktam, erős téglaház volt, így ez példátul túlélte a tsunamit anno, pedig alig 200m-re volt a tengertől. Úgy tűnik, eléggé szerencse dolga, hogy mit mennyire gyak le a víz. És egyébként se kell félni, ilyen nagy tsunami a 19. században volt utoljára ezelőtt, szóval elég kis eséllyel kap el épp Téged egy Srí lankai kirándulás alkalmával :)

Nos, minden jó véget ér egyszer, így az én hikkaduwai tartózkodásom és ez a post is. Zárásképp kaptok egy képet a vendégházam kertjén átfolyó patakban élő 2 méteres varánuszról :

Monitor lizard

2 komment

Címkék: tenger tengerpart colombo sri határátlépés lanka hikkaduwa srí

A bejegyzés trackback címe:

https://kt.blog.hu/api/trackback/id/tr993496065

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pingween 2011.12.26. 20:31:03

hát vagy ha épp jön is ilye cunami, akkor ne legyél buta német turista, hanem húzzál magasra gyorsan.

Commandante Jayasuriya 2011.12.30. 04:44:07

Én a helyedben nem írtam volna le azt a butaságot, hogy a többségi szingalézek irtották a tamilokat!
Ha vetted volna a fáradtságot, és guglizol egy cseppet, rájössz arra, hogy korántsem volt ennyire egyszerű a dolog.
Elegánsan megfeledkezel az LTTE, magyarul a Tamil Tigrisek több évtizeden át elkövetett terrorista merényleteiről, aminek áldozatává vált az egykori indiai miniszterelnök Radzsiv Gandhi is! Jómagam két alkalommal is tanúja voltam a tamil terroristák merényleteinek. Egyszer 2008-ban Mount Lavinián felrobbantottak egy menetrend szerint közlekedő buszt, a következő évben pedig tamil öngyilkos merénylők egy hajnalon két kisrepülőgéppel megpróbáltak belerepülni a hadügyminisztérium colombói épületébe. Szerencsére az egyiket még a kikötő felett lelőtte a haditengerészet, a második gép ugyan becsapódott, de csak kisebb tüzet okozott az épületben. Az esemény emlékéül őrzöm a másnapi colombói kiadású Daily News-t, szívesen megmutatom neked. Egyébként a családjuktól elszakított, a kormányerők ellen bevetett, erőszakkal besorozott tamil gyermekkatonákról is elegánsan elfeledkezel.
Vagy talán nem tudsz róluk semmit sem?
Ha nem tudsz, akkor ne írj!
Persze ha valaki úgy utazik el egy idegen országba, hogy alapvető dolgokról nem tájékozódik, lásd polgárháború, akkor attól igazán nem lehet értelmes megszólalást elvárni.
süti beállítások módosítása