Útvonalunk

A Térkép Magyarország-Románia-Bulgária-Törökország-Irán-Pakisztán-India-Sri Lanka-Thaiföld-Myanmar-Thaiföld-Malajzia-Brunei-Malajzia-Szingapúr-Indonézia-Ausztrália-Egyesült Arab Emírségek-Egyesült Királyság-Magyarország.

Erre járunk

2013. március 11-én hazaértem, fél évvel később Amanda is.
A Google szerint kb. 69000 km-t utaztam összesen.

Erre jártunk

2011
jún. 1.
 
Budapest
jún. 1.
 
Biharkeresztes
jún. 3.
 
Bukarest
jún. 4.
 
Tulcea
jún. 6.
 
Sfantu Gheorghe
jún. 9.
 
Vama Veche
jún. 11.
 
Burgas
jún. 14.
 
Istanbul
jún. 19.
 
Antalya
jún. 21.
 
Kabak
jún. 24.
 
Antalya
jún. 27.
 
Olympos
jún. 28.
 
Konya
júl. 1.
 
Cappadocia
júl. 3.
 
Sivas
júl. 4.
 
Kars
júl. 6.
 
Dogubayazit
júl. 7.
 
Gevaş
júl. 8.
 
Maku
júl. 9.
 
Tabriz
júl. 13.
 
Tehran
júl. 17.
 
Esfahan
júl. 20.
 
Shiraz
júl. 22.
 
Yazd
júl. 24.
 
Kerman & Kaluts
júl. 26.
 
Baluchistan
júl. 28.
 
Islamabad
júl. 30.
 
Lahore
aug. 1.
 
Amritsar
aug. 3.
 
McLeod Ganj
aug. 7.
 
Vashist (Manali)
aug. 13.
 
Chandigarh
aug. 15.
 
Dehra Dun
aug. 16.
 
Vipassana course
aug. 26.
 
Rishikesh
sep. 2.
 
Delhi
sep. 7.
 
Agra
sep. 10.
 
Mumbai
sep. 12.
 
Vagator
sep. 21.
 
Palolem
okt. 18.
 
Kovalam
okt. 25.
 
Kochi
okt. 27.
 
Bangalore
nov. 1.
 
Chennai
nov. 2.
 
Colombo
nov. 4.
 
Hikkaduwa
nov. 12.
 
Kandy
nov. 15.
 
Colombo
nov. 18.
 
Pattaya
nov. 22.
 
Bangkok
nov. 23.
 
Kanchanaburi
nov. 28.
 
Bangkok
dec. 4.
 
Yangon
dec. 7.
 
Nyaung U
dec. 9.
 
Nyaungshwe
dec. 12.
 
Kalaw
dec. 15.
 
Bangkok
dec. 20.
 
Kamala
dec. 25.
 
Bang Tao
2012
jan. 15.
 
Penang
jan. 18.
 
Bang Tao
ápr. 7.
 
Ton Sai Beach
ápr. 13.
 
Mueang Krabi
ápr. 14.
 
Pantai Cenang (Lankawi)
ápr. 22.
 
Georgetown (Penang)
ápr. 29.
 
Ipoh
ápr. 30.
 
Tanah Rata
máj. 4.
 
Perhentian islands
máj. 12.
 
Kuala Lumpur
máj. 16.
 
(Budapest)
máj. 24.
 
Kuala Lumpur
máj. 25.
 
Singapore
máj. 26.
 
Kuching
jún. 5.
 
Miri
jún. 11.
 
Mulu
jún. 16.
 
Miri
jún. 17.
 
Bandar Seri Bagawan
jún. 19.
 
Kota Kinabalu
jún. 21.
 
Sandakan
jún. 25.
 
Kota Kinabalu
jún. 30.
 
Kuala Lumpur
júl. 4.
 
Melaka
júl. 11.
 
Johor Bahru
júl. 14.
 
Singapore
júl. 15.
 
Jakarta
júl. 20.
 
Yogyakarta
júl. 25.
 
Bromo-Ijen vulkántúra
júl. 27.
 
Lovina
sep. 1.
 
Singgigi
sep. 2.
 
Gili Trawangan
sep. 6.
 
Kuta
sep. 12.
 
Darwin
sep. 18.
 
Katherine
sep. 19.
 
Daly Waters
sep. 20.
 
Mount Isa
sep. 21.
 
Mount Garnet
sep. 22.
 
Cairns
2013
feb. 11.
 
Townsville
feb. 14.
 
Brisbane
feb. 17.
 
Melbourne
feb. 23.
 
Sydney
feb. 27.
 
Dubai
már. 3.
 
London
már. 11.
 
Budapest

Kopottas Targonca 2012

If you don't understand this site please check the English version.

Pár alapvető információ:

2011. június elsején gondoltunk egyet, nyakunkba vettük a hátizsákunkat és elindultunk keletre. Eddig úgy tűnik, jó döntés volt :)

Ezek vagyunk mi

Külső feed

  • Hibás feed URL.

Ázsia? Ázsia!

2012.01.02. 07:53 amandaa

Ha azt hiszitek, hogy kultúrsokkom volt, miután leszálltam a gépről – csalódnotok kell. Bangkok reptere hatalmas, de átlátható, igazán "európai". Kivilágított táblák jelezték az utat és mozgójárdák repítettek a kijárat felé. A kijáratnál pedig – rengeteg finom banánnal – ott várt: Ő. :)

Bangkokban csupán egy napot töltöttünk, ám ez is elég volt ahhoz, hogy olyat lássak, aminek leírásához kevés lenne egy-két A/4-es lap. Hogy a magam számára is megkönnyítsem a feladadot, igyekszem az első benyomásokat időrendben összefoglalni.

A reptérről könnyen elértük a Skytrain-t (futurisztikus gyorsvonat, ami az autóút felett halad), amivel Bangkok éjszakai látképe tárult elénk.

Bangkok híd

 

A kilátás a Skytrainről elég kontrasztos: Míg az egyik oldalon kivilágított, modern felhőkarcolók tornyosulnak, addig a másikon elhagyatott vonatsínek szolgálnak szemétlerakó helynek. Eme szélsőség – a lepusztult és csillogóan rendben tartott épületek és telkek egymás mellett létezése – adja Bangkok különleges egyéniségét. A Skytrain után az 511-es busz megtalálása okozott némi fejtörést. A buszok útvonala nemhogy angolul, de thai-ul sincs kiírva. Úgy hallottam, ez a helyieknek is nehézséget okoz. Az már csak ráadás, hogy itt minden fordítva van. Bocsánat, politikailag korrektül ezt azt hiszem, balra tartásnak kell nevezni, pl. a jobbon található kormányok és a bal oldalon nyíló buszajtók is erre utalnak. Az sem segített, hogy, mindig az "először balra nézz, aztán jobbra, nem jön-e autó?" kezdetű életvezetési tanács járt a fejemben, ami lehet, hogy Pesten életet ment, de Thaiföldön majdnem mindig halálos balesetet okoz.

Míg a buszhoz sétáltunk, két dolog kötötte le a figyelmemet. 1. Mindjárt leszakad a vállam az otthonról hozott sütemények és kolbászok terhe alatt. 2. A járdák tele vannak két perc alatt felállítható éttermekkel, melyek helyben sütött halat, csirkét, shrimpet kínálnak, köretnek rizst vagy tésztát. Már az első este kipróbáltuk az egyik ilyen kis helyi kifőzdét, és olyan finom volt, hogy csak ajánlani tudom, ha valaki erre jár. Mivel sokan (megkockáztatom, hogy majdnem mindenki) az utcán eszik, ezért nagyon vigyáznak arra, hogy csak tiszta ételt, tiszta tányérokban szolgáljanak fel.

Utcai masszázsparty

 

Azt hiszem a buszon ért az első kultúrsokk. A thai emberek közlekedési morálja egészen eltér a magyarokétól. (Elnézést az általánosításért, de azt hiszem, meg fogjátok érteni, miért így írtam.) A buszon váltottunk jegyet, és ezzel nem voltunk egyedül. Mindenki, aki utazott, fizetett a szolgáltatásért. Nem volt bliccelés, nem volt kellemetlenkedés, magyarázkodás vagy verekedés. Egy kedves hölgy szedte a pénzt, egy gyönyörű kis kövecskékkel kirakott fémtokban. Az aprópénzt is ott tartotta a jegyek mellett, a papírpénzt viszont a kezében, szépen összehajtogatva.

Egy óra utazás után elértük a szállásunkat, az Overstay nevű hippitanyát. Képzeljetek el egy többemeletes, hatalmas terekből és szobákból álló, értelmezhetetlen és furcsa képekkel kifestett, fűszaggal belengett, elhagyatott bérházat. Na ugye. :) Az ottani srácok – akikről nem sikerült kideríteni, hogy csak mindig ott lógnak, vagy ott laknak, vagy ott dolgoznak – igazán jófejek voltak. Nem hiába, Kanchanaburiba tett látogatásunk után is erre a helyre jöttünk vissza pár napra. (A jó szálláshoz nem feltétlenül szükséges meleg víz és ágy.)

Overstay

Másnap reggel indultunk fesztiválozni és chillezni Kanchanaburiba. Az ottani élményeinkről már a következő cikkünkben olvashattok, ám mielőtt elbúcsúzom, arra gondoltam, röviden leírom, mi a helyzet az árvízzel. Bangkoki szállásunk környékén, közvetlenül az épület előtt és mellett volt néhány homokzsák, de nem jelentős mennyiségben. Nem lépkedtünk pocsolyákban, nem kellett csónakot bérelni ahhoz, hogy mosóport vehessünk a Seven Eleven-ben. Bangkok belvárosa elérhető, biztonságos, és nem kell lemondani az odautat, ha valaki már megvette a jegyet. Bangkok északabbra fekvő területein viszont valóban térdig, vagy afölé ér a víz. A Kanchanaburiba vezető út jelentős részét is elborította a víz. Hullámok nyaldosták a gyalogosan vagy motorral közlekedők lábát. Sok helyen csónakkal próbálták megközelíteni az üzleteket, sokan homokzsákokon ültek és várakoztak. Teherautókra felkapaszkodott iskoláslányok nevetgéltek, úgy látszik, ők már hozzászoktak a helyzethez. És pont ettől igazán szimpatikusak a thai emberek. Kitartanak, segítenek egymásnak és igyekeznek nem feladni a megszokott életüket, még egy ilyen lehetetlen helyzetben sem.

Árvíz

Szólj hozzá!

Címkék: bangkok ázsia thaiföld hippi amanda overstay

A bejegyzés trackback címe:

https://kt.blog.hu/api/trackback/id/tr363499100

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.