Útvonalunk

A Térkép Magyarország-Románia-Bulgária-Törökország-Irán-Pakisztán-India-Sri Lanka-Thaiföld-Myanmar-Thaiföld-Malajzia-Brunei-Malajzia-Szingapúr-Indonézia-Ausztrália-Egyesült Arab Emírségek-Egyesült Királyság-Magyarország.

Erre járunk

2013. március 11-én hazaértem, fél évvel később Amanda is.
A Google szerint kb. 69000 km-t utaztam összesen.

Erre jártunk

2011
jún. 1.
 
Budapest
jún. 1.
 
Biharkeresztes
jún. 3.
 
Bukarest
jún. 4.
 
Tulcea
jún. 6.
 
Sfantu Gheorghe
jún. 9.
 
Vama Veche
jún. 11.
 
Burgas
jún. 14.
 
Istanbul
jún. 19.
 
Antalya
jún. 21.
 
Kabak
jún. 24.
 
Antalya
jún. 27.
 
Olympos
jún. 28.
 
Konya
júl. 1.
 
Cappadocia
júl. 3.
 
Sivas
júl. 4.
 
Kars
júl. 6.
 
Dogubayazit
júl. 7.
 
Gevaş
júl. 8.
 
Maku
júl. 9.
 
Tabriz
júl. 13.
 
Tehran
júl. 17.
 
Esfahan
júl. 20.
 
Shiraz
júl. 22.
 
Yazd
júl. 24.
 
Kerman & Kaluts
júl. 26.
 
Baluchistan
júl. 28.
 
Islamabad
júl. 30.
 
Lahore
aug. 1.
 
Amritsar
aug. 3.
 
McLeod Ganj
aug. 7.
 
Vashist (Manali)
aug. 13.
 
Chandigarh
aug. 15.
 
Dehra Dun
aug. 16.
 
Vipassana course
aug. 26.
 
Rishikesh
sep. 2.
 
Delhi
sep. 7.
 
Agra
sep. 10.
 
Mumbai
sep. 12.
 
Vagator
sep. 21.
 
Palolem
okt. 18.
 
Kovalam
okt. 25.
 
Kochi
okt. 27.
 
Bangalore
nov. 1.
 
Chennai
nov. 2.
 
Colombo
nov. 4.
 
Hikkaduwa
nov. 12.
 
Kandy
nov. 15.
 
Colombo
nov. 18.
 
Pattaya
nov. 22.
 
Bangkok
nov. 23.
 
Kanchanaburi
nov. 28.
 
Bangkok
dec. 4.
 
Yangon
dec. 7.
 
Nyaung U
dec. 9.
 
Nyaungshwe
dec. 12.
 
Kalaw
dec. 15.
 
Bangkok
dec. 20.
 
Kamala
dec. 25.
 
Bang Tao
2012
jan. 15.
 
Penang
jan. 18.
 
Bang Tao
ápr. 7.
 
Ton Sai Beach
ápr. 13.
 
Mueang Krabi
ápr. 14.
 
Pantai Cenang (Lankawi)
ápr. 22.
 
Georgetown (Penang)
ápr. 29.
 
Ipoh
ápr. 30.
 
Tanah Rata
máj. 4.
 
Perhentian islands
máj. 12.
 
Kuala Lumpur
máj. 16.
 
(Budapest)
máj. 24.
 
Kuala Lumpur
máj. 25.
 
Singapore
máj. 26.
 
Kuching
jún. 5.
 
Miri
jún. 11.
 
Mulu
jún. 16.
 
Miri
jún. 17.
 
Bandar Seri Bagawan
jún. 19.
 
Kota Kinabalu
jún. 21.
 
Sandakan
jún. 25.
 
Kota Kinabalu
jún. 30.
 
Kuala Lumpur
júl. 4.
 
Melaka
júl. 11.
 
Johor Bahru
júl. 14.
 
Singapore
júl. 15.
 
Jakarta
júl. 20.
 
Yogyakarta
júl. 25.
 
Bromo-Ijen vulkántúra
júl. 27.
 
Lovina
sep. 1.
 
Singgigi
sep. 2.
 
Gili Trawangan
sep. 6.
 
Kuta
sep. 12.
 
Darwin
sep. 18.
 
Katherine
sep. 19.
 
Daly Waters
sep. 20.
 
Mount Isa
sep. 21.
 
Mount Garnet
sep. 22.
 
Cairns
2013
feb. 11.
 
Townsville
feb. 14.
 
Brisbane
feb. 17.
 
Melbourne
feb. 23.
 
Sydney
feb. 27.
 
Dubai
már. 3.
 
London
már. 11.
 
Budapest

Kopottas Targonca 2012

If you don't understand this site please check the English version.

Pár alapvető információ:

2011. június elsején gondoltunk egyet, nyakunkba vettük a hátizsákunkat és elindultunk keletre. Eddig úgy tűnik, jó döntés volt :)

Ezek vagyunk mi

Külső feed

  • Hibás feed URL.

Agrától Mumbai-ig: vonatozás meg ilyenek

2011.10.13. 07:57 vdavid

Vonatjegy vásárlás

Kb. 14.000 km-es utunk során mindössze kétszer alakult úgy, hogy felszínen futó kötöttpályás járművön utaztunk: egyszer a gödöllői HÉV-en, egyszer pedig az Isztambulból a "külvárosba" kimenő 80km-es, szintén HÉV-jellegű vasúton. Eddig. Viszont Delhiből Agrába (~3 óra), Agrából Delhibe (~3 óra), és Delhiből Mumbaiba (~20 óra) vonattal mentünk, így ha nagy tapasztalatot nem is szereztünk az indiai vonatozás terén, azért kipróbálásnak nevezhetjük a dolgot.

Indiában 7 osztály létezik a vonatokon, a nagyon olcsó, nagyon igénytelentől a nagyon drága, nagyon kényelmesig. Ezek:

  • 1AC: Ez a legdrágább cucc. Itt van egy kis szobácskád mosdókagylóval, ággyal, ágyneművel, légkondival és 1 vagy 3 szobatárssal.
  • 2AC: Ez se olcsó. Itt négyen vagytok egy "fülkében", de itt a "fülke" már nem a magyar értelemben vett fülke, mert nincsen ajtaja. A székek elrendezése ugyanolyan, mint nálunk a fülkés megoldásnál, csak nincs ajtó, ill. szélesebb a vonat, és így van még szék a folyosó túloldalán is. A székek pedig ággyá alakíthatók, így lehet aludni is. Ezt nehéz elmagyarázni, fotót meg még nehezebb róla csinálni a szűk hely miatt.
  • 3AC: Ez még mindig légkondis kocsi, ugyanaz, mint a 2AC, csak itt már 3 ágy van egymás fölött.
  • AC Chair: Kb. mint egy Intercity nálunk, az, amelyik nem fülkés. Székek vannak, azaz aludni itt már nem lehet, de légkondi az van, és egész tiszta.
  • Sleeper
  • Sleeper: Na, ez az óccsó alvós osztály. 3 ágy van egymás fölött, mint a 3AC-nál (csak itt már ugye nincs légkondi). Gyakran beázik, de műanyaggal borított ágyak vannak, szóval le lehet törölni, ha vizes. A mellékelt kép a "folyosóról" készült, balra van 1+1 ágy, az alsó 2 székké alakítható, azon ül a két csávó a képen. Jobbra pedig mintha boxok lennének, csak ajtó nélkül, és 3 ágy egymás van felett. Az alsó ágyat lehet székekként használni.
  • 2nd class reserved: másodosztály, helyjeggyel. Azaz biztosan van helyed, ha fapados is. És ez már tényleg igen olcsó.
  • 2nd class unreserved: másodosztály, foglalás nélkül. Ha nincs hely, állsz, vagy utazol a vonat oldalán lógva, vagy ahogy akarsz. Ez kb. ingyen van.

Hát kb. ezek a lehetőségek vannak. És az arányok olyanok, hogy ugyanaz az utazás 1AC-n 2000 ft, míg 2nd unreserved-ön 100 ft.

Agrába sleeperrel mentünk, mert az összes többi jegy már elkelt. Eléggé időben kell itt jegyet venni, mert néha egy hónappal előbb elfogy az összes. (Miért nem indítanak több vonatot? Igen.) Delhibe vissza szintén sleeper, Delhiből Mumbaiba pedig CC, azaz légkondis-üldögélős, amire azt mondták a hivatalba' hogy felejtsük el, az nem jó, hát ott nincsen ágy. Elmeséltük nekik a 3 napos buszozásunkat Pakisztánban, utána már elhitték, hogy nem bánjuk a 16 óra üldögélést.

A tapasztalataink vegyesek voltak. A vonat tágas volt, kényelmes, de a csomagoknak alig volt hely. Jó társaságot találtam, beszélgettem a körülöttem ülőkkel, Judit pedig a vonat egyik nyitott ajtajában üldögélve látott egy csomó embert, akik a vonatsínek mellé szartak, meg hordták a szemetet. Állítólag szó szerint mindenki a vonatsínek mellé járt elvégezni a dolgát, Judit látott egy kisgyereket is, aki egy betonfal tetejéről kakkantott le a vonat mellé :) És nagyon büdös van mindenütt. De persze érthető ez az egész: rengetegen laknak nejlontetejű, kb. szemétből ácsolt, fal nélküli "házakban", nekik nyilván nincs angol WC-jük, mit tudnak csinálni.

Agrában megnézük a Taj Mahalt és csináltunk róla szép képeket, volt egy az épülettől 200m-re lévő, Taj Mahalra néző tetőteraszos szállásunk, csináltunk riksaversenyt (nem akartunk beszállni riksákba, hanem sétálni akartunk, de két riksás utánunk eredt és 60-ról 20 rúpiára lealkudták maguknak az árat, csak hadd vigyenek el. Végül az egyikükhöz beszálltunk 10 perc után, de komikus volt az egész, már átmentünk az út túloldalára hogy hagyjanak békén, de nem zavarta őket, átjöttek a szembesávba és úgy alkudoztak velünk :), voltunk buddhista templomban furán kiabáló embereket nézni, ilyesmik. Agra alapvetően nem rossz hely.

Aztán vissza kellett mennünk Delhibe, ahol átszálltunk másik vonatra, ami elvitt minket Mumbaiba (vagyis Bombay-be, itt úgy mondják, hiába van már régóta új neve a városnak)

Taj Hotel

Még mielőtt odaértünk volna, elláttak minket egy csomó jótanáccsal a vonatozós barátaink: hova menjünk, hova ne, hol találunk olcsó szállást stb. Bombay nagyváros: 150 km hosszú, 16 millióan laknak benne, tengerparton van, a belső része tulajdonképpen egy sziget. A 16 millió lakos 60%-a lakik gettóban (slum), ezekben a fent említett nejlontetejű helyeken. A maradék jobb körülmények között él, de szerintem az igazán gazdagok ilyen 2-3% lehetnek max. Bombayben van a világ éves filmtermelésének felét adó Bollywood, és emiatt az összes indiai sztárocska. Bombay déli része a menő környék, itt van a Taj Hotel (ahol 100.000 ft egy éjszaka, de 20m-rel arrébb ingyen alszanak az utcán a csövesek, további 500m-re perdig olyan gettó van, ahova be se mertünk menni), meg egy nagy banknegyed, ahol az Indiában működő összes banknak a központja van. Bombayben minden drágább, mint másutt Indiában, gyakran sokszorosan.

Ház Mumbaiban

A banknegyedben lenyűgöző építészetet találtunk, csodaszép régi házak a bankok központi és egyéb épületei. Ha építész lennék, biztos belecsináltam volna a gatyámba, de így csak ámultam meg bámultam.

1 éjszakát aludtunk ott, mert nem volt olcsó a szállás (de legalább tengerre nézett a szobánk), este még azért elmentünk mulatni egyet, ahol összeismerkedtünk egy helikopterszerelővel és egy tengeralattjáró-sofőrrel, ittunk velük gint meg sört, aztán hajnalban elvittek minket csirkét zabálni :) Másnap pedig felkeltünk igen kótyagosan és felpattantunk az első délutáni buszra, ami Goára ment. A goai kalandokat pedig hamarost írom. Goa az egyik legjobb hely a világon :)

Ja, amikor jöttünk el Bombayből, épp egy fesztivál volt (Ganesh Chaturthi), ami miatt órákat állt a busz a dugóban, de cserébe láttunk rózsaszínű fesztiválozókat:

Rózsaszín emberek

Szólj hozzá!

Címkék: india vonat mumbai bombay osztályok

A bejegyzés trackback címe:

https://kt.blog.hu/api/trackback/id/tr233295520

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.