Útvonalunk

A Térkép Magyarország-Románia-Bulgária-Törökország-Irán-Pakisztán-India-Sri Lanka-Thaiföld-Myanmar-Thaiföld-Malajzia-Brunei-Malajzia-Szingapúr-Indonézia-Ausztrália-Egyesült Arab Emírségek-Egyesült Királyság-Magyarország.

Erre járunk

2013. március 11-én hazaértem, fél évvel később Amanda is.
A Google szerint kb. 69000 km-t utaztam összesen.

Erre jártunk

2011
jún. 1.
 
Budapest
jún. 1.
 
Biharkeresztes
jún. 3.
 
Bukarest
jún. 4.
 
Tulcea
jún. 6.
 
Sfantu Gheorghe
jún. 9.
 
Vama Veche
jún. 11.
 
Burgas
jún. 14.
 
Istanbul
jún. 19.
 
Antalya
jún. 21.
 
Kabak
jún. 24.
 
Antalya
jún. 27.
 
Olympos
jún. 28.
 
Konya
júl. 1.
 
Cappadocia
júl. 3.
 
Sivas
júl. 4.
 
Kars
júl. 6.
 
Dogubayazit
júl. 7.
 
Gevaş
júl. 8.
 
Maku
júl. 9.
 
Tabriz
júl. 13.
 
Tehran
júl. 17.
 
Esfahan
júl. 20.
 
Shiraz
júl. 22.
 
Yazd
júl. 24.
 
Kerman & Kaluts
júl. 26.
 
Baluchistan
júl. 28.
 
Islamabad
júl. 30.
 
Lahore
aug. 1.
 
Amritsar
aug. 3.
 
McLeod Ganj
aug. 7.
 
Vashist (Manali)
aug. 13.
 
Chandigarh
aug. 15.
 
Dehra Dun
aug. 16.
 
Vipassana course
aug. 26.
 
Rishikesh
sep. 2.
 
Delhi
sep. 7.
 
Agra
sep. 10.
 
Mumbai
sep. 12.
 
Vagator
sep. 21.
 
Palolem
okt. 18.
 
Kovalam
okt. 25.
 
Kochi
okt. 27.
 
Bangalore
nov. 1.
 
Chennai
nov. 2.
 
Colombo
nov. 4.
 
Hikkaduwa
nov. 12.
 
Kandy
nov. 15.
 
Colombo
nov. 18.
 
Pattaya
nov. 22.
 
Bangkok
nov. 23.
 
Kanchanaburi
nov. 28.
 
Bangkok
dec. 4.
 
Yangon
dec. 7.
 
Nyaung U
dec. 9.
 
Nyaungshwe
dec. 12.
 
Kalaw
dec. 15.
 
Bangkok
dec. 20.
 
Kamala
dec. 25.
 
Bang Tao
2012
jan. 15.
 
Penang
jan. 18.
 
Bang Tao
ápr. 7.
 
Ton Sai Beach
ápr. 13.
 
Mueang Krabi
ápr. 14.
 
Pantai Cenang (Lankawi)
ápr. 22.
 
Georgetown (Penang)
ápr. 29.
 
Ipoh
ápr. 30.
 
Tanah Rata
máj. 4.
 
Perhentian islands
máj. 12.
 
Kuala Lumpur
máj. 16.
 
(Budapest)
máj. 24.
 
Kuala Lumpur
máj. 25.
 
Singapore
máj. 26.
 
Kuching
jún. 5.
 
Miri
jún. 11.
 
Mulu
jún. 16.
 
Miri
jún. 17.
 
Bandar Seri Bagawan
jún. 19.
 
Kota Kinabalu
jún. 21.
 
Sandakan
jún. 25.
 
Kota Kinabalu
jún. 30.
 
Kuala Lumpur
júl. 4.
 
Melaka
júl. 11.
 
Johor Bahru
júl. 14.
 
Singapore
júl. 15.
 
Jakarta
júl. 20.
 
Yogyakarta
júl. 25.
 
Bromo-Ijen vulkántúra
júl. 27.
 
Lovina
sep. 1.
 
Singgigi
sep. 2.
 
Gili Trawangan
sep. 6.
 
Kuta
sep. 12.
 
Darwin
sep. 18.
 
Katherine
sep. 19.
 
Daly Waters
sep. 20.
 
Mount Isa
sep. 21.
 
Mount Garnet
sep. 22.
 
Cairns
2013
feb. 11.
 
Townsville
feb. 14.
 
Brisbane
feb. 17.
 
Melbourne
feb. 23.
 
Sydney
feb. 27.
 
Dubai
már. 3.
 
London
már. 11.
 
Budapest

Kopottas Targonca 2012

If you don't understand this site please check the English version.

Pár alapvető információ:

2011. június elsején gondoltunk egyet, nyakunkba vettük a hátizsákunkat és elindultunk keletre. Eddig úgy tűnik, jó döntés volt :)

Ezek vagyunk mi

Külső feed

Nincs megjeleníthető elem

Közlekedés Törökországban

2011.08.19. 09:50 vdavid

Ez a cikk némileg kimaradt a török rész végéről, de pótoljuk, legalább addig se unatkoztok, amíg mi meditálunk/főzőcskézünk.

Elég sokat mászkáltunk nemrégiben Törökországban plusz sokat informálódtam a közlekedési lehetőségekről, így most már egészen kompetensnek érzem magam ahhoz, hogy írjak a témáról egy rövidet, hogy segítsek a törököknél közlekedni vágyóknak.

A lehetőségek, a közlekedés módja szerint:

Nagy busz

Busszal Törökországban

Törökországban remek a buszközlekedés, csak kicsit szétszóródott, tekintve, hogy több száz busztársaságból áll össze a rendszer. A buszok az ország egészét lefedik és gyakran járnak, de kideríteni, hogy honnan mikor indulnak és mennyibe kerül a jegy, vagy személyesen kell, vagy sok keresgélés árán, hiszen nincs az összes társaságnak EGY nagy websiteja (piaci rés! ha valaki sokat akar kaszálni). De cserébe lehet alkudni a jegyekre :) A buszok Eurolines-minőségűek és annál is jobbak: rengeteg buszon van wifi, és amin mi utaztunk, ott minden szék hátában volt TV is, amin digitálisan jött sok csatorna, plusz volt pár saját filmcsatorna a buszon, műfaj szerint, valamint saját rádiók ugyanígy. Az árakra jó ökölszabály, hogy 100km=1200ft.

Kisbusz

Jurta

A hagyományos, nagy buszokkal versengenek a ~15 személyes kisbuszok (ezen belül is vannak a ~20 fős midibuszok és a ~10 fős minibuszok), ezek olcsóbbak, általában gyorsabbak és messze kényelmetlenebbek, mint a nagy buszok, valamint egyes vonalakon számítani lehet rá, hogy a kisbuszoknak nincs menetrendjük, hanem akkor indulnak, amikor megtelnek. Azaz ha valaki spórolni akar és hajlandó kompromisszumokra, akkor a kisbusz tökjó megoldás.

Vonat

Vonattal Törökországban

Törökországban a vonatokat állítólag jó előre le kell foglalni, hogy legyen helyed, ezért mivel mi assetuttuk, másnap hol alszunk, ezek nekünk nem voltak opciók. Viszont sokakkal találkoztunk, akik vonatoztak, és csupa jókat meséltek: a vonatok tök kényelmesek és egész olcsóak, plusz nagyon jó bérlet-lehetőségek vannak, ha körbevonatoznád az országot vagy a régiót. Zoli barátunk pl. Isztambulból (Északnyugat-Törökország) jött Karsba (Északkelet-Törökország), ami egy bő 2 napos út, de nagyon kényelmes volt: mivel fekvőhelyet vett és egyedül volt, ezért külön kabinba rakták, így saját kis ágya, mosdója, konnektora stb. volt, azaz luxusutazott, tök olcsón. Szóval aki tud előre tervezni, annak érdemes megfontolnia a vonatokat. Arra kell csak vigyázni, hogy Törökországnak csak egy a legtöbb főbb várost összekötő vasúthálózata van, azaz sok helyre nem lehet vonattal eljutni.

Autó, motor

Autóval Törökországban

Autóval jelenleg szívás Törökországban közlekedni, motorral főleg. Viszont ha 1 (max 2) év múlva mész, akkor már biztosan egy a teljes országot átszövő, európai színvonalú autópályahálózaton közlekedhetsz. Ugyanis ahogy láttuk, az egész országban most, egyszerre építenek autópályát, mindenütt. A régi 2 sávos utak jelenleg időnként néhány kilométer erejéig porrá vannak zúzva, gyökkettővel lehet rajtuk közlekedni, és iszonyatos port csinálnak rajtuk az autók, ami motorral különösen szívás, de autóval se jó. Aztán a néhány kilométer szenvedés után egyszercsak egy gyönyörű új, négysávos autópályán találod magad.

Kérdeztem az embereket, hogy milyen pénzből csinálják ezeket az irtózatos építkezéseket: azt szűrtem le, hogy egyrészt EU-s támogatás, másrészt pedig az van, hogy az utóbbi 1-2 évben vezettek be ÁFÁt egy csomó helyen, ahol eddig az emberek nem adtak számlát, így rengeteg többletbevétele lett az államnak egyszeriben, és ezt most többek között útépítésekre költi.

Ja, mégegy dolog: készüljetek fel anyagilag az 500ft-os benzinárakra. Nem vicc. A dízel valamivel olcsóbb.

Traktor

Traktorral Törökországban

Traktorral közelekedni ciki, drága és nem mindenütt legális. Előnye, hogy falusi környezetbe könnyebb vele beolvadni, valamint nem kell mindig ragaszkodni az utakhoz, végigmegy a földeken is. A kerekekben a légnyomást az optimális üzemanyaghasználat végett közúton kb. 0.9, szántóföldön 0.6 bar körüli értéken célszerű tartani.

Stopp

Stoppal Törökországban

Végül a stopp, ami a felsoroltak közül a legkevésbé népszerű, a legkevésbé megbízható és nagyon változóan kényelmes, egyértelműen a legolcsóbb és átlagosan az autón kívül talán a leggyorsabb közlekedési mód. Törökországban stoppolni jó, lásd az erről írt hosszabb cikkemet a mountexes blogomon. De tényleg jó, úgyhogy stoppoljatok bátran, csak ne egyedül lányként vagy ketten két lányként, mert akkor önkéntelenül meg fognak Titeket dugni.

1 komment

Címkék: közlekedés traktor törökország összefoglaló tippek stopp

A bejegyzés trackback címe:

https://kt.blog.hu/api/trackback/id/tr353154400

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

d6 2011.08.24. 21:45:58

eladtad a vesédet a mountexnek. nagyon helyes.